Ryžiai – kokius geriausia pasirinkti ir kur naudoti?

ryziai-kokius-geriausia-pasirinkti-ir-kur-naudoti

Ryžiai puikus angliavandenių šaltinis, kurie yra būtini mūsų organizmui, kad gautume energijos ir užtikrintume gerą organizmo veiklą. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, kokius ryžius renkamės ir kokia iš jų nauda.

Daugelis įpratę valgyti paprastus baltus ryžius, tačiau juose mažai naudingų medžiagų, kadangi tai išvalyti grūdai, kuriuose nelieka luobelės, o joje slypi visos gerosios medžiagos.

Kuo ryžiai tamsesni, tuo daugiau juose antioksidantų, kurie naudingi gerai odos būklei, saugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų pažaidos, padeda išvengti ligų.

Skirtingų ryžių rūšių maistinė vertė

Kcal  Rudieji ryžiai        Juodieji ryžiaiRaudonieji ryžiaiLaukiniai ryžiaiBaltieji ryžiai
367355356357360
Baltymai7,5 g9 g8,9 g15 g6,5 g
Riebalai3,2 g3,3 g3,2 g1,1 g0,6 g
Angliavandeniai76 g76 g76 g75 g79 g
Iš kurių cukrai0,4 g0,3 g0,1 g0,1 g0,6 g
Skaidulos3,6 g2,2 g11 g6,2 g1,4 g
Vitaminas B60,5 mg0,1 mg0,1 mg0,4 mg0,2 mg
Vitaminas E0,6 mg0,3 mg0,2 mg0,8 mg0,1 mg
Geležis1,29 mg2,4 mg2,4 mg1,96 mg0,8 mg
Magnis116 mg107 mg106 mg177 mg23 mg
Kalis250 mg242  mg222 mg427 mg76 mg
Cinkas2,13 mg1,5 mg1,3 mg5,96 mg1 mg
Fosforas311 mg313 mg314 mg433 mg95 mg
Varis0,3 mg0,4 mg0,3 mg0,5 mg0,1 mg
Selenas17,10 mcg4 mcg3,4 mcg2,8 mcg12 mcg
Rudieji ryžiai

Tai viso grūdo ryžiai, nešlifuoti, mažiau apdoroti nei paprasti baltieji ryžiai. Skirtingai nei baltuosiuose ryžiuose, juose išlieka sėlenų sluoksnis ir gemalas, kuriuose yra daug maistingųjų medžiagų. Todėl ruduosiuose ryžiuose yra daugiau maistingųjų medžiagų, antioksidantų, skaidulų ir mineralų, magnio, geležies, kalio, fosforo ir cinko.


Juodieji ryžiai

Jie yra pilno grūdo, nešlifuoti, vidutinio dydžio ryžiai. Turintys tamsiai violetinį atspalvį ir šiek saldų riešutų skonį. Šios rūšies ryžiuose gausu skaidulinių medžiagų ir antioksidantų. Lyginat su kitomis rūšimis, šiuose ryžiuose yra daugiau baltymų bei geležies.


Raudonieji ryžiai

Šios rūšies ryžiuose yra daugiau baltymų ir skaidulų nei baltuosiuose ryžiuose bei jie išsiskiria didesniu antioksidantų kiekiu. Kaip ir juoduosiuose ryžiuose, juose gausu flavonoidinių antioksidantų, įskaitant antocianinus apigeniną, miricetiną ir kvercetiną. 


Laukiniai ryžiai

Nors laukiniai ryžiai yra ne grūdai, o sėklos, tačiau jie laikomi ryžių rūšimi. Laukiniuose ryžiuose yra daugiau baltymų, mažiau riebalų ir cukraus nei baltuosiuose ryžiuose. Juose taip pat gausu maistinių medžiagų, pavyzdžiui, B grupės vitaminų, vitamino E, kalcio, geležies, fosforo, kalio ir cinko. Taip pat juose yra flavonoidų, pasižyminčių antioksidacinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis, kurios gali padėti kovoti su oksidaciniu stresu ir užkirsti kelią ligoms.


Baltieji ryžiai

Nors nėra nieko blogo į mitybą įtraukti baltųjų ryžių, tačiau balti ryžiai yra mažiau maistingi nei viso grūdo ryžiai, tad jų reikėtų vartoti mažiau ar maišyti su maistingesniais ryžiais. Perdirbimo metu pašalinama grūdų luobelė, sėlenos ir gemalas. Tad jų suvalgius didėja gliukozės šuoliai kraujyje ir jaučiamas mažesnis sotumas. Baltuosiuose ryžiuose yra mažiau maistinių medžiagų, skaidulų, baltymų, vitaminų ir mineralų bei jų glikeminis indeksas didesnis nei kitų rūšių ryžių.

Kaip tinkamai išvirti ryžius?

Kad ryžiai būtų dar vertingesni, prieš virimą nuplaukite ir pamirkykite keletą valandų, o dar geriau per naktį (išskyrus baltuosius, jiems mirkymas reikšmės neturi). Kadangi nešlifuoti ryžiai turi gemalą, juose prasidės dygimo procesas, tad juose padidės fitoestrogenų kiekis bei sutrumpės gaminimo laikas.

Kur naudoti ryžius?

  • Pusryčių košėms, su prieskoniais ar daržovėmis
  • Garnyrui
  • Su žuvies ar mėsos patiekalais
  • Su pieno produktais
  • Su ankštinėmis daržovėmis
  • Su tofu sūriu
  • Sriuboms
  • Troškiniams su įvairiomis daržovėmis, grybais
  • Kepsneliams
  • Apkepams

Skanių ir naudingų ryžių!

5 1 balsas
Įvertinkite!
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top